Všeobecné obchodné podmienky B2B (VOP)
spoločnosti hydratacia.sk, s.r.o.
Článok 1
Úvodné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na všetky zmluvy
uzatvorené medzi spoločnosťou hydratacia.sk, s.r.o. so sídlom M. Benku 3705/9, 953 01
Zlaté Moravce, IČO: 55 894 607, DIČ: 2122121067, IČ DPH: SK2122121067, zapísanou v
Obchodnom registri súdu Nitra, vložka č. 61917/N, web: www.hydratacia.sk, tel. číslo: 0911
169 350, e-mail: sales@hydratacia.sk (ďalej len „dodávateľ”) a každou fyzickou osobou –
podnikateľom alebo právnickou osobou (ďalej len „objednávateľ”) prostredníctvom
elektronického formuláru na webovej stránke spoločnosti dodávateľa
(www.hydratacia.sk), emailom alebo osobne a to:
- kúpna zmluva na tovar – hydratačná stanica, filter (ďalej len „kúpna zmluva“)
- zmluvy o poskytnutí voliteľných služieb vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe
kúpnej zmluvy a to: - doprave tovaru,
- inštalácii hydratačnej stanice
- poskytnutí servisu
(ďalej aj „zmluvy o poskytnutí služieb“ alebo jednotlivo „zmluva o poskytnutí služby“, ďalej len
„zmluva)
- Tieto VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy medzi dodávateľom a objednávateľom, ktorým
je spotrebiteľ.
Ak ďalej v týchto VOP nie je uvedené inak:
Plnením dodávateľa sa rozumie:
- v prípade kúpnej zmluvy predaj tovaru špecifikovaného v objednávke za podmienok
podľa týchto VOP, - v prípade zmlúv o poskytnutí služieb doprava tovaru a/alebo inštalácie podľa
špecifikácie uvedenej v objednávke za podmienok podľa týchto VOP.
Inštaláciou hydratačnej stanice sa rozumie jej fyzická inštalácia a pripevnenie na stenu,
poprípade upevnenie na podlahe a napojenie jednotky na vodovodný rad.
Servisom hydratačnej stanice sa rozumie vizuálna obhliadka, čistenie alebo výmena filtra,
čistenie a dezinfekcia vonkajších častí, vizuálna kontrola elektrických časti, kontrola správnej
funkcie celku, kontrola kotvenia a tesnosti spojov a diagnostika prípadných porúch hydratačnej
stanice.
Vecou sa rozumie tovar a inštalácia.
Materiály: prospekty, katalógy, výkresy, konštrukčné návrhy a iné materiály obsahujúce údaje o
predmete plnenia sa chápu ako informatívne materiály, pokiaľ nie sú výslovne dodávateľom
prehlásené za záväzné. Dodávateľ si ponecháva vlastnícke a autorské právo ku katalógom,
internetovému obsahu, vlastným vyhotoveniam fotografií plnenia, a to bez výhrad.
Objednávateľ nie je oprávnený využívať, prekladať, kopírovať, rozmnožovať alebo inak
sprístupňovať tretím osobám akékoľvek materiály súvisiace s plnením, ktoré je predmetom
zmluvy.
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia povinností oboch zmluvných strán
vyplývajúcich zo zmluvy.
Článok 2
Predmet a spôsob uzavretia kúpnej zmluvy
- Kúpna zmluva je dojednaním medzi dodávateľom a objednávateľom o podstatných
náležitostiach zmluvného vzťahu založeného kúpnou zmluvou, a to najmä o predmete,
druhu, termíne plnenia, množstve plnenia, cene, splatnosti a iné. - Objednávateľ si objedná dodanie tovaru, pokiaľ v kúpnej zmluve nie je uvedené inak,
spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach.
Objednávateľ zašle dodávateľovi žiadosť o cenovú ponuku s náležitosťami a to buď písomne
na adresu sídla dodávateľa, na emailovú adresu: sales@hydratacia.sk, telefonicky na tel. čísle:
0911 169 350 alebo kontaktným formulárom na webovom sídle dodávateľa –
www.hydratacia.sk. Po doručení žiadosti o cenovú ponuku dodávateľ vypracuje a predloží
objednávateľovi do 3 dní cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 2.8 týchto VOP.
Objednávateľ odsúhlasí predloženú cenovú ponuku prostredníctvom emailu na adrese
sales@hydratacia.sk. Ak objednávateľ neodsúhlasí predloženú cenovú ponuku v lehote do 5
dní od jej doručenia, stáva sa neplatnou pokiaľ nebolo dohodnuté inak. Po odsúhlasení
cenovej ponuky dodávateľ spracuje dokumenty potrebné pre uskutočnenie záväznej
objednávky (zálohová faktúra, technické požiadavky pre inštaláciu) a predloží ich
objednávateľovi. Po odsúhlasení cenovej ponuky a objednávky objednávateľovi vzniká
povinnosť platby. - Kúpna zmluva je uzavretá okamihom odoslania objednávky objednávateľom dodávateľovi
a riadi sa týmito VOP. - Bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy poskytne dodávateľ objednávateľovi potvrdenie o
uzavretí zmluvy, resp. potvrdenie o prijatí objednávky. - Zmena objednávky môže byť uskutočnená po písomnom odsúhlasení dodávateľa
najneskôr do 10 dní odo dňa uhradenia zálohovej faktúry. Objednávateľom požadovaná
zmena je záväzná po uzatvorení písomného dodatku ku kúpnej zmluve podľa týchto VOP.
Dodávateľ vypracuje objednávateľovi novú cenovú ponuku, ak má požadovaná zmena
vplyv na výšku dojednanej ceny. Cenová ponuka schválená objednávateľom je záväzná pre
obe zmluvné strany. - Minimálne obsahové náležitosti žiadosti o cenovú ponuku sú:
- názov objednávateľa,
- kontaktné údaje objednávateľa v rozsahu: sídlo, tel. číslo, e-mailová adresa,
- typ zariadenia (viď. produkty na www.hydratacia.sk),
- požadovaný termín dodania.
- Cenová ponuka predložená dodávateľom obsahuje najmä:
- označenie dodávateľa,
- označenie objednávateľa,
- dátum a číslo žiadosti o cenovú ponuku,
- dátum a číslo cenovej ponuky,
- presná špecifikácia plnenia,
- celkovú cenu plnenia,
- platobné podmienky a dodacie podmienky.
Pre zmluvné strany sú záväzné údaje obsiahnuté v objednávke objednávateľa a v cenovej
ponuke dodávateľa. Akékoľvek vedľajšie ústne dohody, ktoré nie sú obsiahnuté v kúpnej
zmluve a týchto VOP sú irelevantné. Akákoľvek zmena údajov kúpnej zmluvy musí byť písomne
potvrdená oboma zmluvnými stranami v písomnom dodatku.
Článok 3
Predmet a spôsob uzavretia zmlúv o poskytnutí služieb
- Všeobecné ustanovenia
Zmluva o poskytnutí služby je voliteľným dojednaním medzi dodávateľom a objednávateľom
o podstatných náležitostiach zmluvného vzťahu založeného zmluvou o poskytnutí služby, a to
najmä o predmete, druhu, termíne plnenia, množstve plnenia, cene, splatnosti a iné.
Pre zmluvné strany sú záväzné údaje obsiahnuté v objednávke objednávateľa a v cenovej
ponuke dodávateľa. Akékoľvek vedľajšie ústne dohody, ktoré nie sú obsiahnuté v zmluve o
poskytnutí služby a týchto VOP sú irelevantné. Akákoľvek zmena údajov zmluvy o poskytnutí
služby musí byť písomne potvrdená oboma zmluvnými stranami v písomnom dodatku.
V prípade, ak má objednávateľ záujem uzatvoriť kúpnu zmluvu a súčasne niektorú zo zmlúv o
poskytnutí služieb, žiadosti o cenovú ponuku, cenové ponuky, objednávky a potvrdenia
objednávky môžu byť vyhotovené v jednom spoločnom dokumente pre všetky uzatvárané
zmluvy. - Zmluva o doprave tovaru
Objednávateľ si môže objednať vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe kúpnej zmluvy
dopravu tovaru do miesta plnenia (štandardne v cene tovaru), pokiaľ nie je dohodnuté inak. - Zmluva o inštalácii hydratačnej stanice
Objednávateľ si môže objednať vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe kúpnej zmluvy
inštaláciu hydratačnej stanice (štandardne v cene tovaru), pokiaľ nie je dohodnuté inak. - Zmluva o poskytnutí servisu
Objednávateľ si objedná poskytnutie servisu hydratačnej stanice, pokiaľ v kúpnej zmluve nie je
uvedené inak, spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach.
Objednávateľ zašle dodávateľovi žiadosť o cenovú ponuku s náležitosťami týchto VOP a to buď
písomne na adresu sídla dodávateľa, na emailovú adresu: sales@hydratacia.sk, telefonicky na
tel. čísle: 0911 169 350 alebo kontaktným formulárom na webovom sídle dodávateľa –
www.hydratacia.sk. Po doručení žiadosti o cenovú ponuku dodávateľ vypracuje a predloží
objednávateľovi do 3 dní cenovú ponuku s náležitosťami. Objednávateľ odsúhlasí predloženú
cenovú ponuku prostredníctvom emailu na adrese sales@hydratacia.sk. Ak objednávateľ
neodsúhlasí predloženú cenovú ponuku v lehote do 5 dní od jej doručenia, stáva sa neplatnou
pokiaľ nebolo dohodnuté inak. Po odsúhlasení cenovej ponuky dodávateľ spracuje dokumenty
potrebné pre uskutočnenie záväznej objednávky (zálohová faktúra, technické požiadavky pre
inštaláciu) a predloží ich objednávateľovi. Po odsúhlasení cenovej ponuky a objednávky
objednávateľovi vzniká povinnosť platby.
Kúpna zmluva je uzavretá okamihom odoslania objednávky objednávateľom dodávateľovi a
riadi sa týmito VOP.
Bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy poskytne dodávateľ objednávateľovi potvrdenie o
uzavretí zmluvy, resp. potvrdenie o prijatí objednávky.
Zmena objednávky môže byť uskutočnená po písomnom odsúhlasení dodávateľa najneskôr
do 10 dní odo dňa uhradenia zálohovej faktúry. Objednávateľom požadovaná zmena je
záväzná po uzatvorení písomného dodatku ku kúpnej zmluve podľa týchto VOP. Dodávateľ
vypracuje objednávateľovi novú cenovú ponuku, ak má požadovaná zmena vplyv na výšku
dojednanej ceny. Cenová ponuka schválená objednávateľom je záväzná pre obe zmluvné
strany.
Minimálne obsahové náležitosti žiadosti o cenovú ponuku sú:
- názov objednávateľa,
- kontaktné údaje objednávateľa v rozsahu: sídlo, tel. číslo, e-mailová adresa,
- typ servisu (viď. služby na www.hydratacia.sk),
Cenová ponuka predložená dodávateľom obsahuje najmä: - označenie dodávateľa,
- označenie objednávateľa,
- dátum a číslo žiadosti o cenovú ponuku,
- dátum a číslo cenovej ponuky,
- presná špecifikácia plnenia,
- celkovú cenu plnenia,
- platobné podmienky a dodacie podmienky.
Pre zmluvné strany sú záväzné údaje obsiahnuté v objednávke objednávateľa a v cenovej
ponuke dodávateľa. Akékoľvek vedľajšie ústne dohody, ktoré nie sú obsiahnuté v kúpnej
zmluve a týchto VOP sú irelevantné. Akákoľvek zmena údajov kúpnej zmluvy musí byť písomne
potvrdená oboma zmluvnými stranami v písomnom dodatku.
Článok 4
Kvalitatívne a ostatné požiadavky realizácie plnenia
- Všeobecné ustanovenia
Plnenie podľa špecifikácie uvedenej v zmluve vykoná dodávateľ riadne v dohodnutom termíne,
podľa najlepšieho svedomia.
Objednávateľ je oboznámený s tým, že dodávateľom ponúkané hydratačné stanice musia byť
zapojené na vodovodný rad, ktorý je riadne schválený autoritami na použitie vhodné na pitie
a konzumáciu vody a nesmie byť závadový v zdroji. Dodávateľ nenesie zodpovednosť za
prípadné následky použitia hydratačnej stanice pripojenej na neschválený vodovodný rad.
Hydratačná stanica musí byť používaná a nainštalovaná výhradné podľa pokynov a odporúčaní
uvedenom v priloženom manuály. Objednávateľ berie na vedomie, že hydratačné stanice
vyžadujú pravidelný odborný servis (profylaktický), ktorý významným spôsobom predlžuje
životnosť zariadenia. Zároveň na zabezpečenie želanej chute a kvality vody je nutná pravidelná
výmena filtra – minimálne raz ročne. Tento servis je spoplatnený (cena záleží predovšetkým
od vzdialenosti objednávateľa od dodávateľa a počtu hydratačných staníc) a je ho možné
objednať v súlade s VOP. Objednávateľ zároveň berie na vedomie, že podmienkou inštalácie je
zabezpečenie predprípravy miesta inštalácie hydratačnej stanice na náklady objednávateľa.
Predpríprava pozostáva z prípravy a vyvedenia prívodu vody, odvod odpadu a zabezpečenie
elektrickej zásuvky v dostupnosti hydratačnej stanice podľa schémy dostupnej na internetovej
stránke dodávateľa (www.hydratacia.sk). Prípadné nezrovnalosti je možné dojednať
telefonicky alebo emailom (sales@hydratacia.sk) . - Kúpna zmluva
Podkladmi a podmienkami k realizácii plnenia sú s ohľadom na predmet plnenia najmä:
- objednávka objednávateľa,
- uhradená zálohová faktúra.
- Zmluva o inštalácii hydratačnej stanice
Podkladmi a podmienkami k realizácii plnenia sú s ohľadom na predmet plnenia najmä:
- objednávka objednávateľa,
- v prípade inštalácie dodržané požiadavky na predprípravu miesta inštalácie
- uhradená zálohová faktúra.
Objednávateľ sa uzatvorením zmluvy o inštalácii hydratačnej stanice zaväzuje, že si pred
samotnou inštaláciou vo vlastnom mene, na vlastné náklady, vlastnú zodpovednosť a
nebezpečenstvo vzniku škody, v súlade s požiadavkami dodávateľa na kvalitu a technickú
funkčnosť, vyhotoví predprípravu miesta inštalácie hydratačnej stanice, ktorá pozostáva z
vyvedenia prívodu vody, odvod odpadu a zabezpečenie elektrickej zásuvky v dostupnosti
hydratačnej stanice podľa schémy dostupnej na internetovej stránke dodávateľa
(www.hydratacia.sk). Prípadné nezrovnalosti je možné dojednať telefonicky alebo emailom
(sales@hydratacia.sk) .
Predpríprava musí byť hotová minimálne v deň samotnej inštalácie zariadenia a zároveň
pripravená tak, aby mohla byť inštalácia podľa zmluvy realizovaná.
Objednávateľ sa uzatvorením zmluvy o inštalácii hydratačnej stanice zaväzuje, že bude spĺňať
technické požiadavky stanovené dodávateľom, ktoré sú možné nájsť na webovej stránke
www.hydratacia.sk v sekcii produkty.
Objednávateľ berie na vedomie, že ak predpríprava nebude zhotovená najneskôr v deň
inštalácie a minimálne 24 hodín pred plánovanou inštaláciou nebude telefonicky alebo
emailom dodávateľ oboznámený s danou skutočnosťou, objednávateľovi vzniká povinnosť
uhradiť zmluvnú pokutu za výjazd technika vo výške 150 Eur. Po uhradení zmluvnej pokuty
bude dohodnutý nový termín inštalácie. Ak zmluvná pokuta nebude uhradená, dodávateľ je
oprávnený odstúpiť od zmluvy o inštalácii zariadenia bez náhrady.
- Zmluva o servise hydratačnej stanice
Podkladmi a podmienkami k realizácii plnenia sú s ohľadom na predmet plnenia najmä:
- objednávka objednávateľa,
- uhradená zálohová faktúra.
Článok 5
Spôsob realizácie plnenia
Dodávateľ zrealizuje plnenie vo vlastnom mene, na vlastné náklady, vlastnú zodpovednosť a
nebezpečenstvo vzniku škody na predmete plnenia, a to až do konečného odovzdania riadne
zrealizovaného plnenia predmetu zmluvy objednávateľovi.
Dodávateľ môže zadať časť plnenia alebo celú realizáciu plnenia zmluvy tretej osobe.
Článok 6
Dojednaná cena plnenia
- Všeobecné ustanovenia
Dojednaná cena za včasnú a riadnu realizáciu plnenia zmluvy je stanovená dohodou strán v
zmysle zák. č. 18/1996 Z.z. o cenách, v znení neskorších predpisov a vykonávacej vyhlášky
MF SR č. 87/1996 Z.z. Ak nie je uvedené inak, cenou sa rozumie cena bez DPH, ktorá DPH bude
účtovaná v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
Cena plnenia sa riadi cenníkom určeným dodávateľom v čase spracovávania cenovej ponuky
na žiadosť objednávateľa o cenovú ponuku. Dodávateľ si vyhradzuje právo osobne dohodnúť
s konkrétnym objednávateľom cenové a platobné podmienky konkrétneho objednaného
plnenia, a to odlišne od VOP, platného cenníka a iných zmlúv.
Zľavy a akékoľvek iné zmeny z cenníkovej ceny podliehajú osobnej dohode zmluvných strán.
Poškodenie a zničenie veci po prechode nebezpečenstva škody na objednávateľa nemá vplyv
na povinnosť objednávateľa riadne a včas zaplatiť cenu za vec.
Ak nie je písomne dohodnuté inak, dojednaná cena podľa objednávky zahŕňa všetky náklady
dodávateľa na riadnu a včasnú realizáciu plnenia podľa zmluvy, vrátane zisku a iných nákladov
vzťahujúcich sa k predmetu plnenia zmluvy. - Kúpna zmluva
Dojednaná cena zahŕňa tovar – hydratačná stanica, filter, komponenty hydratačnej stanice,
prípadný obalový materiál na tovar za účelom jeho bezpečnej prepravy a návod na
zmontovanie.
Cena tovaru: Uvedené v cenovej ponuke/objednávke… - Zmluva o doprave tovaru
Dojednaná cena zahŕňa prepravu do miesta plnenia vrátane vykládky tovaru.
Cenník dopravy: Uvedené v cenovej ponuke/objednávke… - Zmluva o inštalácii hydratačnej stanice
Dojednaná cena predstavuje všetky inštalačné práce, materiály a súčiastky, ktoré sú
nevyhnutné pre riadnu realizáciu plnenia zmluvy o inštalácii hydratačnej stanice tak, aby
hydratačná stanica mohla riadne slúžiť svojmu účelu. Dojednaná cena zahŕňa štandardné
komponenty pre inštaláciu hydratačnej stanice. V prípade neštandardných romzerov
predprípravy bude objednávateľ vopred oboznámený s dodatočnými nákladmi na materiál
a dopravu a bude mu necenený tento dodatočný náklad.
Cena inštalácie: Uvedené v cenovej ponuke/objednávke…
Článok 7
Fakturácia a platobné podmienky
Dodávateľ bezodkladne po odsúhlasení cenovej ponuky objednávateľom vystaví
objednávateľovi zálohovú faktúru, ktorá je súčasťou zmluvy. Objednávateľ sa zaväzuje do 7 dní
od uzatvorenia objednávky uhradiť celú sumu plnenia, ktoré je predmetom zmluvy (ak nie je v
zmluve uvedené inak). Platba je možná v hotovosti, alebo bankovým prevodom na základe
zálohovej faktúry so splatnosťou uvedenou na zálohovej faktúre. Neuhradením zálohovej
faktúry objednávateľom riadne a včas vzniká dodávateľovi právo na odstúpenie od zmluvy. Po
prijatí platby sa zmluvné strany dohodnú na dátume inštalácie zariadenia a dodávateľ vystaví
účtovný doklad v podobe ostrej faktúry. V prípade, že objednávateľ má záujem iba o tovar
samotný a nemá záujem o inštaláciu zariadenia, bude mu tovar bezodkladne odoslaný.
Objednávateľ zaplatí dodávateľovi za skutočne realizovaný rozsah plnenia uvedený v zmluve,
v rámci dojednaného rozsahu a za dojednanú cenu (pri použití dojednaných jednotkových
cien). Dodávateľ si vyhradzuje právo doúčtovať vo faktúre nadštandardný materiál alebo služby
(napr. nadštandardný materiál), ktorých celková suma bude objednávateľovi vopred oznámená
elektronicky prostredníctvom emailu, telefonicky alebo osobne pred ich samotným vykonaním
a tieto nadštandardné služby v oznámenej cene budú vykonané až po ich schválení
objednávateľom.
Pri omeškaní objednávateľa so zaplatením ceny plnenia má dodávateľ nárok na úroky z
omeškania vo výške upravenej osobitným predpisom z nezaplatenej sumy za každý deň
omeškania až do úplného zaplatenia ceny plnenia. V prípade omeškania objednávateľa so
zaplatením ceny plnenia stráca objednávateľ nárok na akúkoľvek zľavu z ceny plnenia, ak bola
zľava dohodnutá.
Za deň splnenia peňažného záväzku je považovaný deň pripísania dlžnej čiastky v prospech
účtu dodávateľa.
Objednávateľ nie je oprávnený jednostranne znižovať výšku platby.
Ak vznikne pri plnení zmluvy nutnosť nadštandardných výdavkov vinou objednávateľa (napr.
nepresná alebo neúplná predpríprava), uhradí objednávateľ tieto nadštandardné výdavky podľa
skutočných nákladov vynaložených dodávateľom vo vyúčtovacej faktúre.
Článok 8
Miesto plnenia, dodacia lehota, dodacie podmienky
- Všeobecné ustanovenia
Dodávateľ riadne a včas odovzdá objednávateľovi plnenie a objednávateľ sa zaväzuje plnenie
prevziať v súlade so zmluvou podľa týchto VOP. Dodávateľ odovzdá plnenie podľa zmluvy
objednávateľovi v mieste a čase dohodnutom v zmluve.
Za riadne odovzdanie plnenia sa považuje odovzdanie plnenia včas v dojednanom množstve,
dojednanej kvalite, bez vád, so všetkými dokladmi, ktoré sú podľa charakteru plnenia
vyžadované právnymi alebo technologickými predpismi a vzájomnými dojednaniami alebo
inak nevyhnutné k tomu, aby predmet plnenia mohol riadne plniť svoj účel.
Zmenu miesta plnenia musí objednávateľ dodávateľovi písomne včas oznámiť. Pokiaľ zmenou
miesta plnenia dodávateľovi vzniknú vyššie náklady, objednávateľ je povinný tieto náklady
doplatiť vo vyúčtovacej faktúre.
Objednávateľ je povinný pri prevzatí plnenia toto riadne prezrieť.
Ak sa vyskytnú okolnosti, ktoré bránia alebo môžu brániť riadnej alebo včasnej realizácii
plnenia, alebo môžu mať vplyv na zvýšenie dojednanej ceny alebo zmenu termínu alebo iných
dojednaní (najmä omeškanie výrobcu hydratačných staníc s dodaním dodávateľovi, zle
realizovaná predpríprava, nutné drobné stavebné úpravy okolia inštalácie, nevhodné klimatické
podmienky a pod.), oznámi to objednávateľ dodávateľovi, resp. dodávateľ objednávateľovi,
písomne alebo elektronicky prostredníctvom bez zbytočného odkladu.
Lehotu pre odovzdanie plnenia si dohodnú dodávateľ a objednávateľ v objednávke a začína
plynúť odo dňa úhrady zálohy, ak sa objednávateľ a dodávateľ písomne nedohodnú inak.
V prípade odôvodneného predĺženia odovzdania plnenia je dodávateľ povinný termín plnenia
oznámiť objednávateľovi najneskôr 7 kalendárnych dní pred týmto plnením emailom, čo
objednávateľ berie na vedomie. - Termín plnenia je možné predĺžiť v prípadoch, ak:
- subdodávatelia, ktorých činnosť kauzálne súvisí s plnením dodávateľa, preukázateľne
neplnia svoje povinnosti riadne a načas, prípadne omeškanie dodávky súvisí s
technologickými problémami výroby, prípadne inými problémami, pričom dodávateľ
túto skutočnosť oznámi objednávateľovi bez zbytočného odkladu, - nastane okolnosť, ktorá má charakter vyššej moci, a to najmä prekážka majúca pôvod
v nepriaznivých klimatických podmienkach, ktoré nebolo možné vopred očakávať a za
ktorých nie je technologicky možné dodržať termín plnenia podľa zmluvy alebo v tejto
súvislosti možné zabezpečiť ochranu života a zdravia zamestnancov alebo iných
poverených osôb, ktoré môžu byť vystavené nebezpečenstvu havárie pri prevoze,
pracovnému úrazu, ochoreniu, či inému poškodeniu zdravia alebo ohrozeniu života,
pričom dodávateľ túto skutočnosť oznámi objednávateľovi bez zbytočného odkladu, - sa na tom po uzatvorení zmluvy objednávateľ a dodávateľ písomne alebo elektronicky
prostredníctvom emailu dohodnú.
Termín plnenia sa predĺži o počet nepriaznivých a nebezpečných dní popísaných vo VOP.
Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie dodávateľa nemožným, sú obe zmluvné strany
oprávnené odstúpiť od zmluvy. V takom prípade sú zmluvné strany povinné bezodkladne si
vrátiť všetky už prijaté plnenia v súvislosti so zmluvou, od ktorej odstupujú.
Dodávateľ je povinný písomne alebo elektronicky prostredníctvom emailu informovať
objednávateľa o okolnostiach, ktoré bránia alebo môžu brániť alebo inak sťažovať riadne a
včasne zrealizovať plnenie, a to ihneď po vzniku takej okolnosti, inak dodávateľ zodpovedá za
škodu, ktorá týmto vznikne objednávateľovi.
- Kúpna zmluva
Ak objednávateľ uzatvára s dodávateľom len kúpnu zmluvu bez toho, aby vo vzťahu k tovaru
špecifikovanému v kúpnej zmluve uzatvoril s dodávateľom aj zmluvu o dodaní tohto tovaru,
miestom plnenia je sklad dodávateľa na adrese: M.Benku 3705/9, 953 01, Zlaté Moravce.
Dodávateľ a objednávateľ sa dohodli, že plnenie sa považuje za riadne a včas odovzdané vtedy,
ak dodávateľ:
- umožní objednávateľovi osobné prevzatie tovaru na mieste a v čase dohodnutom v
zmluve, alebo - odovzdaním tovaru na prepravu v čase dohodnutom v zmluve.
- Tovar sa považuje za prevzatý objednávateľom okamihom, keď objednávateľ alebo ním
určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru. Prevzatie tovaru
objednávateľ alebo ním určená tretia osoba potvrdí podpisom potvrdenia o prevzatí
tovaru. V potvrdení o prevzatí tovaru tiež uvedie prípadné vytýkané poškodenia obalu
a/alebo vady tovaru.
- Zmluva o doprave tovaru
Objednávateľ je povinný zabezpečiť zjazdnosť prístupových ciest a dostupnosť miesta plnenia.
Príjazd a miesto dodania musí byť prístupné pre vozidlá do hmotnosti 3,5 tony.
Prevzatie tovaru objednávateľ alebo ním určená tretia osoba potvrdí podpisom potvrdenia o
prevzatí tovaru. V potvrdení o prevzatí tovaru tiež uvedie prípadné vytýkané poškodenia obalu
a/alebo vady tovaru. - Zmluva o inštalácii hydratačnej stanice
Objednávateľ je povinný umožniť prístup dodávateľovi na miesto dohodnuté v zmluve v termíne
realizácie plnenia podľa zmluvy, t.j. v deň inštalácie, v stave umožňujúcom realizovať plnenie.
O odovzdaní a prevzatí staveniska a o odovzdaní a prevzatí zmontovanej stavby obe zmluvné
strany spíšu preberací protokol. - Preberací protokol obsahuje najmä:
- číslo zmluvy,
- označenie zmluvných strán,
- vyhlásenia zmluvných strán týkajúce sa predprípravy
- vytýkané vady spolu s dohodnutým termínom ich odstránenia,
- dátum vykonania inštalácie a dátum odovzdania tovaru a
- podpisy oboch zmluvných strán.
- V prípade, že objednávateľ:
- odmietne bezdôvodne prevziať plnenie, alebo
- sa nedostaví na zmluvou určený termín odovzdania plnenia,
považuje sa plnenie za riadne, včas a bez vád odovzdané dodávateľom a objednávateľom
prevzaté: - dňom bezdôvodného odopretia prevzatia plnenia, alebo
- nedostavením sa na zmluvou určený termín odovzdania plnenia.
Termínom odovzdania je deň ukončenia inštalácie, ak sa strany nedohodnú inak.
Objednávateľ berie na vedomie, že autorizáciou – podpisom preberacieho protokolu dodávateľ
môže poveriť iné osoby.
Článok 9
Vlastnícke právo a prechod nebezpečenstva škody
- Vlastnícke právo k veci prechádza na objednávateľa dňom uhradenia fakturovanej ceny
plnenia. - Nebezpečenstvo škody prechádza na objednávateľa okamžite po odovzdaní veci na
mieste plnenia určenom v zmluve.
Článok 10
Odstúpenie od zmluvy
Objednávateľ aj dodávateľ sú oprávnení odstúpiť od zmluvy výlučne zo zákonných dôvodov
uvedených pri príslušnom zmluvnom type v zákone č. 513/1991 Z.z. – Obchodný zákonník, ak
v týchto VOP nie je uvedené inak.
Ak Objednávateľ nezaplatí cenu za plnenie v lehote splatnosti, toto porušenie povinnosti
objednávateľa sa považuje za podstatné porušenie zmluvy oprávňujúce dodávateľa odstúpiť
od zmluvy.
V prípade, ak dodávateľ neposkytne plnenie podľa zmluvy v dohodnutej lehote, považuje sa to
za porušenie zmluvy oprávňujúce objednávateľa odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátanie
zaplatenej zálohy.
Právo na odstúpenie od zmluvy je zmluvná strana povinná uplatniť písomnou formou v listinnej
podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail).
Pri odstúpení od zmluvy sú zmluvné strany povinné vydať si všetko, čo plnili pred odstúpením
od zmluvy, ak sa nedohodnú inak. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy dodávateľ nie je povinný
vrátiť objednávateľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený.
Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie
vlastností a funkčnosti tovaru.
Článok 11
Záruka, záručné podmienky, zodpovednosť za vady
Dodávateľ zodpovedá za to, že tovar má v dobe prevzatia objednávateľom a počas záručnej
doby dohodnuté vlastnosti a bude riadne a bez vád spôsobilá k užívaniu podľa svojho
charakteru a účelu.
Ak nie je písomne dohodnuté inak, záručná doba na tovar podľa kúpnej zmluvy je 24 mesiacov.
Ak ide o zmluvu o inštalácii, záručná doba na inštaláciu je 3 roky.
Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia veci. Ak objednávateľ prevzal vec až po dni, do
ktorého mal povinnosť ju prevziať, plynie záručná doba už odo dňa, keď mal túto povinnosť.
Objednávateľ je v okamihu preberania veci povinný si vec dôkladne prehliadnuť a prípadné vady
ako aj nesprávnosť dodaného príslušenstva k veci oznámiť dodávateľovi pri preberaní veci v
potvrdení o prevzatí veci, resp. v preberacom protokole.
Dodávateľ zodpovedá za vady na veci, ktoré vzniknú v dobe trvania záruky.
Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku porušenia povinností objednávateľa,
najmä:
- mechanickým poškodením jednotlivých elementov veci,
- chybným alebo nedbalým zaobchádzaním s vecou,
- preťažením veci,
- nevhodným prevádzkovým prostredím,
- predprípravou zhotovenou v rozpore ustanoveniami
- akýmkoľvek ďalším nesprávnym a nevhodným mechanickým zásahom do veci.
Dodávateľ rovnako nezodpovedá za vady vzniknuté porušením povinností objednávateľa
súvisiacich s využitím veci, ktoré na nej vznikli po prechode nebezpečenstva škody na veci, ako
aj za vady vzniknuté v dôsledku vonkajších zásahov a vplyvov tretích osôb. Taktiež dodávateľ
nezodpovedá za kvalitu vydávanej vody po uplynutí životnosti filtra (1 rok od prevzatia tovaru
alebo 11,000 litrov vydanej vody od prevzatia tovaru).
Objednávateľ je povinný oznámiť dodávateľovi vady veci bez zbytočného odkladu po tom, čo - objednávateľ vady zistil,
- objednávateľ pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú
je povinný uskutočniť podľa Obchodného zákonníka, alebo - sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do
uplynutia záručnej doby.
Objednávateľ je povinný v oznámení vád uviesť: číslo objednávky a popis vady (ako sa
prejavuje). Objednávateľ je tiež povinný priložiť k reklamácii (oznámeniu vád) detailnú
fotodokumentáciu vady a telefonický kontakt na zodpovednú osobu, ktorá bude s
dodávateľom komunikovať za účelom odstránenia vád.
Reklamáciu môže objednávateľ uplatniť u dodávateľa na adrese M.Benku 3705/9, 953 01 Zlaté
Moravce.
Ak je vadným plnením porušená zmluva podstatným spôsobom, môže objednávateľ: - požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie
chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád, - požadovať odstránenie vád opravou veci, ak sú vady opraviteľné,
- požadovať primeranú zľavu z ceny plnenia alebo
- odstúpiť od zmluvy.
Voľba medzi týmito nárokmi objednávateľovi patrí, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas
zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok
nemôže objednávateľ meniť bez súhlasu dodávateľa. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú
neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže objednávateľ
požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to dodávateľa požiada bez zbytočného odkladu
po tom, čo mu dodávateľ oznámil túto skutočnosť. Ak dodávateľ neodstráni vady veci v
primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže
objednávateľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z ceny plnenia. Ak
objednávateľ neoznámi voľbu svojho nároku v uvedenej lehote, má nároky z vád veci ako pri
nepodstatnom porušení zmluvy.
Ak je vadným plnením zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže objednávateľ
požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád veci, alebo zľavu z
ceny plnenia. Dokiaľ objednávateľ neuplatní nárok na zľavu z ceny plnenia, je dodávateľ
povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady veci. Ostatné vady je povinný odstrániť
podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom
odstránenia vád však nesmie spôsobiť objednávateľovi vynaloženie neprimeraných nákladov.
Dodávateľ môže vykonať obhliadku veci za účelom náležitého objasnenia reklamácie, pričom
bezodkladne písomne s objednávateľom dohodne deň a čas plánovanej obhliadky, na ktorej je
objednávateľ povinný zúčastniť sa osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. V
prípade, ak nebude možné pre neodôvodnené neposkytnutie súčinnosti objednávateľa podľa
predchádzajúcej vety vykonať obhliadku v dohodnutý deň a v dohodnutom čase, považuje sa
reklamácia za neopodstatnenú a reklamácia bude zamietnutá.
V prípade neopodstatnenej reklamácie je dodávateľ oprávnený vyúčtovať objednávateľovi
náklady súvisiace s jej prešetrením.
Uplatnením reklamácie je plynutie záručnej doby prerušené a plynutie pokračuje po
obojstranne protokolárnom potvrdení o odstránení reklamovanej vady.
Objednávateľovi zaniká právo z vád veci, ak vzniknuté vady neoznámi riadne, včas a v súlade s
týmito VOP a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
Článok 12
Doručovanie
Za adresu na doručovanie všetkých písomností sa považuje adresa uvedená objednávateľom
v žiadosti o cenovú ponuku okrem prípadov, v ktorých si zmluvné strany včas písomne doručili
oznámenie o inej adrese. Písomnosť sa považuje za doručenú aj v prípade jej neúspešného
doručenia, a to v deň jej vrátenia odosielateľovi. Pri písomnostiach odosielaných emailom sa
za deň doručenia považuje deň odoslania. Za týmto účelom sa údaje uvedené v zmluve
považujú za rozhodujúce, pokiaľ ktorákoľvek zmluvná strana neoznámi zmenu údajov na
doručovanie.
Článok 13
Ostatné dojednania
Okrem prípadov, výslovne uvedených v týchto VOP nie je ani jedna zo strán oprávnená
započítať svoju pohľadávku voči pohľadávke druhej strany bez vopred daného písomného
súhlasu druhej strany, a to ani po zániku ich obchodného vzťahu.
Strany nepovažujú žiadne z ustanovení týchto VOP za také, ktoré by bolo v hrubom nepomere
k právam a povinnostiam vyplývajúcim z ich záväzkového vzťahu alebo by malo charakter
nekalej zmluvnej podmienky a v prípade, ak sa niektoré z ustanovení týchto VOP odchyľujú od
zaužívaných alebo zákonom usmerňovaných štandardov, strany uzatvorením zmluvy podľa
týchto VOP potvrdzujú, že pre toto odchýlenie existuje spravodlivý dôvod, vyplývajúci z
predmetu, povahy a okolností dojednaného plnenia.
Článok 14
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, ochrana životného prostredia, nakladanie s
odpadmi
Dodávateľ je povinný pri realizácii plnenia dodržiavať plán bezpečnosti a ochrany zdravia na
mieste plnenia a s ktorým sa má povinnosť oboznámiť pred realizáciou plnenia, vrátane
rešpektovania všetkých pokynov správcu objektu.
Dodávateľ je povinný dodržiavať právne predpisy o ochrane BOZP, predpisy o ochrane pred
požiarmi, o ochrane životného prostredia ako aj všetky ostatné právne predpisy a
technologické postupy, vzťahujúce sa na predmet plnenia a jeho realizáciu.
Dodávateľ nie je povinný pred začatím realizácie plnenia preukázať objednávateľovi všetky
potrebné licencie, certifikáty, povolenia a pod. a potvrdenia o absolvovaní školení, ktoré v
zmysle platných právnych a technologických predpisov sú potrebné k vykonávaniu činnosti,
ktorá je predmetom plnenia, ak si ich objednávateľ sám písomne nevyžiada.
Nakladanie s odpadmi vzniknutými na mieste montáže stavby v súvislosti s plnením zmluvy je
povinný na svoje náklady a zodpovednosť vykonať objednávateľ.
Článok 15
Záverečné ustanovenia
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné
ustanovenia zákona č. 513/1991 Z. z. – Obchodný zákonník.
V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP sú alebo sa z akéhokoľvek dôvodu stanú
neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné, nemá to a ani nebude mať za následok neplatnosť,
neúčinnosť alebo nevynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP. Zmluvné strany sú
povinné v dobrej viere rokovať, aby bolo neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné ustanovenie
písomne nahradené iným ustanovením, ktorého vecný obsah bude zhodný alebo čo najviac
podobný ustanoveniu, ktoré je nahradzované, pričom účel a zmysel týchto VOP a zmluvy musí
byť zachovaný. Do doby, kým takáto dohoda nebude uzavretá, rovnako však aj pre prípad, že k
nej vôbec nedôjde, sa na nahradenie neplatného, neúčinného alebo nevynútiteľného
ustanovenia použijú iné ustanovenia týchto VOP a zmluvy a ak také nie sú, potom ustanovenia
slovenských právnych predpisov, v oboch prípadoch také ustanovenia, ktoré zodpovedajú
kritériám podľa predchádzajúcej vety.
V prípade sporu a neúspešného rokovania o urovnaní sporu, je na rozhodnutie vo veciach sporu
príslušný všeobecný súd v Slovenskej republike podľa právnych predpisov platných na území
Slovenskej republiky.
Orgánom dozoru, ktorému podlieha činnosť dodávateľa, je Slovenská obchodná inšpekcia so
sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava a Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom:
Staničná 1567/9, 949 01 Nitra, www.soi.sk, www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznostinavrhov-a-ziadosti.soi.
Osobné údaje objednávateľa sú spracovávané v súlade s nariadením Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom
pohybe takýchto údajov (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v
zmysle Zásad ochrany osobných údajov spoločnosti hydratacia.sk, s. r. o, ktoré sú dostupné
na stránke dodávateľa www.hydratacia.sk.
Vypracoval: Bc. Dušan Patrik Turčan – konateľ spoločnosti hydratacia.sk, s.r.o.
V Zlatých Moravciach, dňa 1.1.2024